Kapitel 19- They will just be jealous of us

Vi hade märkt att vi fått granskande blickar där vi vandrade genom staden och ett tjejgäng vi mötte tyckte sig vara säkra på att Niall var 'han från one direction'. Jag hade skrattandes avfärdat deras påståenden och sedan skyndat mig vidare med Niall tätt intill mig. Vi sökte skydd på ett närliggande fik där vi beställde två koppar thé, att ta med. Ingen utav oss hade ännu lärt sig hantera smaken av kaffe och jag kände själv ingen brådska för att göra det heller. Med pappersmuggen i min högra hand och den vänstra i Nialls högra gick vi bort till stadsparken för att lyssna på en kör som sjöng i den nu allt mer skymmande eftermiddagen. Det var en risk att vistas så tätt inpå så mycket människor men folksamlingen verkade mestadels bestå av äldre människor och föräldrar tillsammans med sina barn. Parken var full av folk men vi lyckades lite diskret klämma oss in bland alla de äldre som redan satt sig på de utplacerade bänkarna. Några små tjejer kom fram till oss för att nervöst fråga efter Nialls autograf, en bild och kanske en kram. Niall bemötte tjejerna med ett stort leende och försökte samtala med dem med hjälp av mig. Flickorna kan bara ha varit kring nioårsåldern och förstod inte ett ord av det språk han pratade. Jag fick översätta allt vad Niall sa och flickorna log förtjust innan de gav oss bägge varsin kram för att sedan rusa vidare.

 

Efter att ha suttit där i en dryg halvtimme hade folkmängden ökat, inte bara på grund av den sjungande kören utan det faktum att rykten om att en världsstjärna vid namn Niall satt ibland publiken. Jag frågade honom om han ville gå och han svarade att jag fick bestämma. Vi satt kvar en stund men det började kännas allt mer olustigt med alla ögon riktade mot oss. En blick mot Niall fick honom att, tillsammans med mig, försvinna lika diskret som han kommit. Trodde vi. Just som vi kommit ut på gågatan igen kom en hjord med tjejer springande mot oss och det enda jag ville göra var att springa därifrån, inte för att jag ogillade uppmärksamheten utan för att jag inte ville att Niall skulle hamna i trubbel. Alla hade ju idag mobiltelefoner med kameror och det var så lätt att föreviga något och jag var osäker på om det var vad han ville. Jag ville ligga lågt utifall att det var vad han ville att jag skulle göra. Jag släppte taget om hans hand för att stoppa in den i min stora jackficka och Niall tittade snopet på mig. Jag ryckte lätt på axlarna och log mot honom för att visa att det var okej samtidigt som hjorden av tjejer tätnade kring honom. Tjejerna var fullt upptagna med att fota bilder med sina mobilkameror, skrikandes fråga om de kunde få Nialls autograf och samtidigt förklara hur mycket de älskade honom. Mängden människor ökade kring oss och jag blickade lite förvirrat bort för att hitta en utväg. Plötsligt körde en stor svart bil upp vid vår sida och Paul hoppade ut för att dra med sig mig och Niall in i den. Fansen skrek som galna och bankade hysteriskt på rutorna som nu skiljde dem från Niall.

 

"Why did you do that?" frågade Niall när hysterin lagt sig något och Paul tryckt ner gasen för att skjutsa oss tillbaka hem till mig.

"I'm sorry, the fans just love me too much to leave me alone" svarade jag sarkastiskt.

"You know what I mean" svarade han och jag kände hur hans allvarliga blick var fäst på mitt ansikte.

"Does it really matter?" frågade jag och tittade ut genom den tonade bilrutan i hopp om att vi kunde lämna händelsen och samtalet bakom oss.

"Are you ashamed of me?".  Jag vände hastigt mitt huvud mot honom innan jag fäste mina ögon i hans.

"Do you really think that that's what it's all about?" svarade jag förvånat innan jag ömkande tittade på honom för att få svar.

"How should I know? You don't want people to see us holding hands, you don't want people to know that you're seeing me" svarade han med den allvarligaste min jag inte visste att han hade.

"I would LOVE to get all public about you but I thought that you didn't want me to" svarade jag skyldigt. "Do you even know how hard it has been for me not tweeting about our dates?" fortsatte jag och pressade fram ett leende när jag såg hur han gjorde detsamma.

"Why shouldn't you?". Hans förvåning gick inte att dölja.

"I don't know, I'm just so usual comparing with you. I just thought that you had to be careful about which people you were seen with" svarade jag.

"Hey, I've known you for six months! People has been engaged for less!". "I thought you had found someone else".

"Who said I haven't?" skämtade jag och flyttade min hand närmare hans. 

 

 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ååhhh när kommer nästa? Typ döööör!! Puss

2013-07-25 @ 19:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


["Fallin' in love"] Det finns bara en sak på denna jord som jag kan beskriva med ord som magi, kärlek, drömlikt, förtrollande, fantastiskt och alldeles alldeles underbart. Kan ni gissa vad? Jo, One direction. Förutom det faktum att deras musik får mina tankar att flyga åttioåtta jordvarv fram och tillbaka så värker det till i hjärtat när de bästa textremsorna sjungs. Därför vill jag nu försöka förvandla allt detta magiska till en novell om dessa fem varelser. Beredda?
RSS 2.0